close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נגישות לנכים בשמירה על קדושת השבת

מערכת שורשט שבט, תשעט15/01/2019

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לקרב כלל הציבור הרחב בישראל בכל הנוגע לחשיבותם של דרכי הנגישות לנכים ובעלי מוגבלויות. גם בשבת

תגיות:
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לקרב כלל הציבור הרחב בישראל בכל הנוגע לחשיבותם של דרכי הנגישות לנכים ובעלי מוגבלויות, כאשר ביותר ויותר מוסדות ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים מותקנים אמצעי ניידות שונים המאפשרים נגישות מקסימאלית לכל אדם המתמודד עם מוגבלות כזו או אחרת בניידות עקב נכות או כל מגבלה פיזית אחרת.

בכל הנוגע לסביבת המגורים הפרטית של האדם המתמודד עם מוגבלות בניידות, ניתן למצוא כיום מגוון פתרונות ניידות המותאמים לדירות מגורים ובתים
פרטיים כאחד. פתרונות אלו כוללים בין היתר: מעלית נוסעים המותקנות בדירות קומפלקס בנות מספר מפלסים ובתים פרטיים בני יותר מקומת מגורים אחת, מעלוני מדרגות המותאמים לדירות ובתים בהם מותקן גרם מדרגות. מעלוני המדרגות ידועים גם בשם מעלון כיסא וזאת לנוכח העובדה שהם מגיעים בחלק גדול מהמקרים עם כיסא מובנה (הניתן לפירוק והרכבה) עליו מתייבש האדם המוגבל בניידות לצרכי ירידה או עלייה בגרם המדרגות.

סוגי מעלונים למדרגות
ישנם שלושה סוגי מעלוני מדרגות עיקריים המותאמים לכל סביבת מגורים בהם מותקן גרם מדרגות:
1. מעלון כיסא קו ישר המותאם לגרם מדרגות ישר שלא מופיעים בו סיבובים או שיפועי זווית
2. מעלון כיסא מעוקל המותאם לגרם מדרגות מתעקל או בעל שיפועי זווית
3. מעלון משטח המורכב ממשטח ייעודי לצרכי ניידות של כסאות גלגלים –מעלון זה מותאם גם לגרם מדרגות בקו ישר וגם לגרם מדרגות מתעקל.

חשוב לדעת: התקנת מעליות לנכים ו/או מעלוני מדרגות בסביבת המגורים, חייבת להיעשות בהתאם באמצעות אנשי מקצוע המחזיקים ברשותם אישור מקצועי לצרכי התקנת מעלונים לנכים מטעם משרד הכלכלה ומכון התקנים הישראלי. ברוב המקרים, חברות העוסקות ומתמחות בהליכי תכנון וייצור של מעלוני מדרגות לנכים ובעלי מוגבלות בניידות, מאפשרים לכם ליהנות גם משירותי התקנה מקצועית המיושמים על ידי צוותי התקנה מוסמכים ומורשים לצורך כך.

כאשר בוחרים מעלון מדרגות העתיד לשרת נכים ובעלי מוגבלויות המקפידים על קדושת השבת, מומלץ לבחון את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם לצרכי תפעול המעלון במהלך השבת ללא צורך בפעולה חשמלית כזו או אחרת. חלק ממעלוני המדרגות המשווקים כיום בתחום משלבים בתוכם מנגנוני נסיעה ייעודים לשומרי שבת.

פרמטרים נוספים אותם חשוב לבדוק כאשר אתם רוכשים מעלון למדרגות כוללים בין היתר את גודל הכיסא או המשטח הנדרש לכם וזאת בהתאם למשקל גופו של האדם העתיד לעשות בו שימוש ובהתאם למשקל הכולל במידה והוא נדרש למעלון משטח המיועד לנשיאת בעלי מוגבלויות הנזקקים לכיסאות גלגלים לצרכי ניידות. כמו כן, חשוב לבדוק את מהירות הנסיעה של המעלון ואת התנאים הנדרשים להתקנתם בסביבת מגוריכם.

לסיכום, מעלוני כיסא מהווים כיום את אמצעי הניידות האופטימאלי ביותר לבעלי מוגבלויות בניידות ולנכים הנזקקים לכיסאות גלגלים. מעלוני המדרגות הידועים גם בשם מעלוני כיסא מגיעים בגדלים שונים והם מותאמים לכל סוגי גרם המדרגות השונים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה